Добре познатия сред американските колекционери съвременен скулптор от Гана - Eл Анатсуи описва детайлно своята отдаденост към сивото и всички негови оттенъци. Много от скулптурите на Анатсуи са непостоянни във формата си, замислени да бъдат свободни и гъвкави, така че те могат да бъдат променени по всякакъв начин за всяка инсталация.
С изложби във Вашингтон и Ню Йорк ще бъде отбелязана 400-годишнината от смъртта на Ел Греко. САЩ притежава една от най-богатите колекции от творби на испанския художник. От 2 ноември до 15 февруари 2015 г. в Националната художествена галерия в столицата на САЩ – Вашингтон ще бъдат показани седем платна на Ел Греко, собственост на галерията заедно с още четири, преотстъпени от колекцията Филипс и Дъмбъртън Оукс във Вашингтон и музея Walters Art в Балтимор.
Литографии, графични творби и керамика, дело на Пабло Пикасо, ще гостуват за месец и половина в София. Изложбата предстои да бъде експонирана в Националната художествена галерия в София през месец октомври 2015 г. Служебният министър на културата - доц. д-р Мартин Иванов е разговарял с Н. Пр. Хосе Луис Тапиа Висенте, посланик на Кралство Испания в България за хода на подготовката на предстоящата изложба с творби от Музея на Пикасо в Малага.
Ланселот Туейтс съди аукционната къща „Сотбис“, която го заблудила, че притежаваната от него картина на италианския художник Караваджо – „Картоиграчите“ не е оригинал. Затова той я продал за 53 000 евро на търг на аукционна къща „Olympia” през 2006 г. След повторна експертиза през 2011 г. обаче, извършена от новия собственик – колекционерът сър Денис Махон, платното се оказало оригинал и е оценено на 12,6 млн. евро, пише вестник „Дейли телеграф“.
Френски учен откри, че прочутата картина на Леонардо да Винчи - "Дамата с хермелина" /Dama con l'ermellino/ има три версии. Досега се смяташе, че 500-годишната творба винаги е включвала животното. Инженер Паскал Кот обаче установи, че художникът е нарисувал един портрет без хермелина и два с различни версии на кожата.
Италианската изкуствоведка Мина Грегори е открила платното на Микеланджело да Караваджо „Екстазът на Мария Магдалена”. Считано доскоро за изгубено, произведението се оказа, че е било съхранявано в частна колекция в Италия. Притежателите на картината не възнамеряват да продават творбата, а искат да продължат да я съхраняват в колекцията си.
Най-голeмият панаир за съвременно изкуство (FIAC) завърши в Париж. В сравнение с миналата година панаирът видимо се бе увеличил, благодарение на по-рационалното използване на пространството Гран Пале: в него бяха изложени творби на 191 галерии участници, което е със 7 повече от 2013г. Променен бе и съставът на страните участнички, представени на панаира, като новите присъединили се бяха: Индия, Норвегия, Португалия, Саудитска Арабия и Япония. За двете най-големи събития за тази година FIAC и Frieze, Лондон прочетете тук.
Музеят Белведере във Виена представя дългоочакваната изложба, посветена на Моне и неговото влияние върху австрийските художници. Тази уникална за Европа изложба представя шедьоври на импресионизма, заедно с въздействието което те имат върху местното изкуство. Прочетете повече за Белведере тук. Благодарение на заеми от първокласни музеи от целия свят, изложбата събира ключови творби на Клод Моне, някои от които никога не са били излагани в Австрия. Прочетете повече за Моне тук.
Директорът на лондонската галерия "Тейт Модърн" Никълъс Серота оглави класацията ArtReview Power 100 за най-влиятелни личности в съвременното изкуство. Серота неизменно присъства в челната десетка на класацията откакто авторитетното издание я стартира през 2002г. Сър Никълъс Андрю Серота е роден на 27 aприл 1946 г. Преди да стане ръководител на галерия "Тейт Модърн", той е директор на галерия Whitechapel в Лондон и на Музея на модерното изкуство в Оксфорд.
В Лондон се открива най-мащабната изложба за британската столица, която е посветена на сценографии на руския авангард и ще може да бъде видяна до 25 януари 2015г. Изложбата включва около 150 експоната – скици на декорации и костюми, които са създадени от най-забележителните представители на руското изкуство в началото на 20 век: Казимир Малевич, Александър Родченко, Владимир Татлин, Александра Екстер, Ел Лисицки, Любов Попова и Варвара Степанова. Всички те са започнали като смели експериментатори в живопистта, а след това са пренесли своите художествени иновации в театралното изкуство.
Наследникът на козметичния гигант и колекционер Ленард А. Лаудер обяви, че колекцията му от 81 шедьовъра на кубизма се дарява на музея на изкуството "Метрополитън" в Ню Йорк. С това дарение той би искал да обнови експозицията на музея и да затвърди позицията му на "най-великия музей в света", предаде "Ройтерс". Произведенията, оценявани на над 1 млрд. долара и смятани за една от най-силните колекции с творби от кубизма в света, са представени в изложба, която се откри на 20 октомври и ще продължи до 16 февруари 2015 г.
Произведение на известния уличен артист Банкси отново стана жертва на вандализъм. Само ден след като се появи в родния му град, графитът, наречен "Момичето с пробитото тъпанче", беше оплискан с черна боя, съобщават британските медии. Произведението се намира на стена в Бристол близо до Хановер Плейс в района Албион Докярдс. Картината е интерпретация върху шедьовъра на Йоханес Вермеер "Момичето с перлената обица". Вместо обица обаче, момичето в графита на Банкси, има на ухото си външна аларма на охранителна система на сградата.
Филаделфийският музей на изкуствата представя първата голяма ретроспективна изложба, посветена на Пол Странд (1890-1976), един от най-великите фотографи в историята на САЩ. Тя изследва забележителната еволюция на работата му и обхващаща шест десетилетия трескава творческа дейност, от момента на пробив, когато той довежда изкуството си до ръба на абстракцията и до по-широки визии за мястото на фотографията в съвременния свят.
На 28 октомври (вторник) от 18:00 часа в галерия „Академия“ на НХА ще бъде открита изложбата „110 години академично обучение по керамика в НХА“. Експозицията включва предмети от музейната колекция на Академията, които ще бъдат представени за първи път пред публика. Работите от музейната колекция са свързани с развитието на приложните изкуства в България и събирани в продължение на целия период от съществуването на специалността.