Едуард Гибс, който е председател на Сотбис за Близкия изток, подчерта, че въпреки всичко „исторически, по време не размирици в региона нашият бизнес не е бил засяган. Дори, сме наблюдавали ръст в нивото на транзакциите от нашите клиенти от Близкия изток в такива моменти.“
„Дипломатическата криза ще се отрази на изложбите, тъй като никакво изкуство от Катар не може да бъде излагано в страни от Персийския залив. Ако някой е купил нещо от Катар, не само художествени произведения, ще му е доста трудно да изнесе към тези страни също“, заявява Мохамед. Управляваните от държавата Катар музеи, сред които Музеят за ислямско изкуство и музеят за съвременно изкуство Матаф Араб имат исторически добри отношения, както с обществени и частни институции в съседните страни от Близкия изток и често са си сътрудничили.
Египетският художник Базим Магди в момента има самостоятелна изложба в Матаф (до 16 юли), а в наскоро затворената изложба на ретроспекцията на Диа Азави има много взети назаем картини от колекцията на намиращата се в Шаржа, Barjeel Art Foundation и Kinda Foundation базирани в Рияд. Изложбата Mal Lawal, която Катар прави на всеки две години, също така събира заедно регионални частни колекционери, за да демонстрира общото наследство на региона.
Въпреки това, друг професионалист от арт средите работещи в Доха твърди, че близките семейни и културни връзки в региона пресичат регионалната политика. „Ако политическите отношения са отрязани за определен период от време, близките семейни връзки в региона продължават", казва тя. „Твърде рано е да предскажем влиянието върху културните инициативи за сътрудничество – в момента всичко продължава нормално.“
Междувремено Ethiad Emirates, Fly Dubai и Gulf Air прекратиха полети от и до Доха, което вероятно ще се отрази върху посетителите на културните институции, както и други проекти като Art Mill проектиран от Алехандро Аравена и Националният музей на Катар на Джийн Новел.
Институциите, управлявани от правителството в Катар и бойкотиращите страни, междувременно не са склонни да коментират кризата. "Това е въпрос за правителството, а не за катарските музеи", казва представител на държавна организация. Органът на Бахрейн за култура и антики също отказа да коментира.
Абсолютен рекорд на пазара на изкуство - Кристис отчете 8,4 милиарда долара продажби за 2022 г.
Музеите се отказват от NFT – в Италия спряха производството на криптокопия на шедьоври
Как се изгражда блокбъстър изложба?
Цензурата в социалните медии не само ограничава онлайн обхвата на творците, но може да ограничи и бъдещи възможности
Добавете коментар