Фондацията ще представи около 100 картини и произведения на хартия някога притежавани от британския текстилен индустриалец Самуел Куртал (1876-1947 г.). Потомък на френските хугеноти, който се е установил в Лондон в края на 17-ти век. Той е бил крачка напред за времето си и събирал произведения на художници като Реноар, Мане, Гоген, Сезан и Ван Гог през 20те години на 20ти век във Великобритания. След като е прави състояние от производство на вискоза, Куртал можел да си позволи „най-доброто“ и редовно купува от дилърите в Париж, разказва директорът на галерия „Courtauld“ Ернст Вегелин.
Куртал създава и доверителен фонд за придобиване на импресионистично и пост-импресионистично изкуство за националните колекции на Обединеното кралство. Националната галерия в Лондон ще предостави на изложбата във Вютон селекция от тези картини, включително и „Пшенични полета с кипариси“ на Ван Гог (1889 г.), първата работа на художника, с която влиза в музей в Обединеното кралство.
През 1932 г. Курталд основава първия център в страната за изучаване на историята на изкуството –„Courtauld Institute of Art“, на който дарява колекцията си и къщата си на лондонския площад „Портман“. Институтът и прилежащата му галерия се намират от 1989 г. насам в „Съмърсет Хаус“.
Изложбата „разказва историята на един необикновен мъж ... който не само събира една от големите колекции на 20-ти век, но и фундаментално променя обществения вкус във Великобритания“, разказва Паже. Тя сравнява Куртал с руския бизнесмен Сергей Шчукин, чиято велика колекция от съвременно изкуство е национализирана след болшевишката революция през 1918 г. Фондацията Луи Вютон събира на едно място 130 произведения от колекцията на Шчукин, разделени по време на съветската епоха между Ермитажа в Санкт Петербург и държавния музей за изящните изкуства Пушкин в Москва във връзка с изложбата от 2016-17 г., която привлече повече от 1.2 милиона посетители.
Галерията „Courtald”, междувременно, се заема с реконструкция за 30 млн. паунда, която ще разкрие допълнително пространство за колекцията на благодетеля си. Планира се да се премахнат стените, които понастоящем разделят „Great Room” на втория етаж, най-ранната оцеляла художествена галерия, където Кралската академия по изкуствата организирала своите летни изложби до 1837 г.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар