За кариера продължаваща повече от шест десетилетия Арп създава забележително количество произведения от богато разнообразие от материали и формати. Основател на дадаисткото движение и пионер на абстракцията, той разработва речник на извитите, органични форми, които се движат свободно между абстракция и репрезентативност и се превръщат в обща отправна точка за няколко поколения художници. Седемте произведения на Ханс Арп, които днес са в колекцията на Пеги Гугенхайм, осигуряват богата отправна точка за тази изложба, Арп е първият художник, който влиза в колекцията на Пеги Гугенхайм с малката си бронзова скулптура Head and Shell (Tête et coquille) от 1933 година.
„Първото нещо, което купих за колекцията, беше бронз от Арп. Арп ме заведе до леярната, където беше отлята, и аз се влюбих в нея и поисках да я имам“, пише Гугенхайм в нейната автобиография. След това с ентусиазъм тя добавя скулптури, колажи, релефи и рисунки към притежанията си. Пеги Гугенхайм включва произведенията на Арп в няколко изложби на съвременна скулптура, които организира, първо в лондонската си галерия през 1938 г., след това в галерията си музей в Ню Йорк през 1944 г. Освен това, през есента на 1949 г. Пеги организира първата си изложба на съвременна скулптура в Palazzo Venier dei Leoni, от която отбелязваме 70-години, там тя излага две творби на Арп: „Head аnd Shell” и “Crown of Buds I”, 1936 г., които са включени и в настоящата изложба. След това Арп печели голямата награда за скулптура на XXVII венецианско биенале през 1954 г. и е чест гост в двореца на Пеги през 50-те години на миналия век, за което свидетелстват неговите остроумни скици в книгите за гости.
Събирайки повече от 70 скулптури от гипс, дърво, бронз и камък, рисувани дървени релефи, колажи, рисунки, текстил и илюстрирани книги, изложбата включва произведения от утвърдени американски и европейски музеи, фондации и частни колекции.
Заглавието „The Nature of Arp“ отразява специалната роля на природата в творбите на художника. Разочарован от разрушителната сила на Първата световна война, Арп отхвърля традиционните подходи за правене на изкуство - особено изкуство, което претендира да имитира природата - и вместо това търси творчески стратегии, аналогични на процесите, които се срещат в природата, като растеж, гравитация, разпад и случайност. В природата, Арп вижда сила по-мъдра и по-конструктивна от човешката арогантност, която често е била мишена на неговите подигравки.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар