От следващата година, след реновиране на сградата от 9 000 кв. м, тя ще бъде домакин на програма за независимо обучение на Уитни (ISP), научна програма, управлявана от институцията, чиито възпитаници включват известни арт професионалисти от изкуствоведката на New York Times Роберта Смит и главния куратор на музея Гугенхайм Наоми Бекуит до художници като Андреа Фрейзър, Латоя Руби Фрейзър и Феликс Гонзалес-Торес. Това ще бъде първият път, когато програмата ще има постоянен дом, след като се премества между различни наети места от основаването му през 1968 г.
„Не мога да се сетя за по-смислено използване на студиото, за да пренесе наследството на Рой далеч в бъдещето, надграждайки и разширявайки ролята на фондацията в подкрепа на съвременното изкуство и художниците“, каза Дороти Лихтенщайн в изявление .
Разположена само на няколко пресечки южно от Уитни на улица Вашингтон 741/745, сградата на студиото на Лихтенщайн датира от 1912 г., когато е построена като металообработващ цех. Художникът го купува през 1987 г. и на следващата година, след ремонт, започва да го използва за свой дом и ателие. Уитни избра базираната в Лос Анджелис архитектурна фирма Johnston Marklee – чиито музейни проекти включват Института за рисуване Menil в колекцията Menil в Хюстън, завършен през 2018 г., и обновяването на Музея за съвременно изкуство в Чикаго, който беше открит през 2017 г., за преобразуване на пространството.
Дарението на недвижимия имот бележи най-новата глава в дългата история на обмен между Лихтенщайн, неговото семейство, фондацията и Уитни, която се простира до 1965 г., когато художникът е представен в годишната изложба на музея. Съвсем наскоро, през 2018 г., музеят и фондацията си партнираха, за да създадат учебната колекция Рой Лихтенщайн, подкрепяйки излагането, изучаването и консервацията на неговите творби. Фондацията също така дари над 400 експоната на Лихтенщайн на музея, обхващащи картини, скулптури, щампи, снимки и изследователски материали, както и повече от 500 фотографии на Хари Шунк и Янос Кендер, документиращи художествените събития на кей 18, един от кейовете в Манхатън, които са изоставени през втората половина на 20-ти век и се превръщат в убежище за временни интервенции и пърформанси на артисти като Робърт Морис, Ричард Сера и Лорънс Уайнър.
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар