„Мадоната с младенеца“ (1480-те) се е считала за копие, докато изкуствоведът Бендор Гросвенър и реставраторът Саймън Гилеспи не я разглеждат в телевизионното шоу на BBC Four „Britain`s Lost Masterpieces”. Ключова роля за установяването на авторството изигравa откриването на скица на мъжко лице под цветния слой, която е призната за „характерна“ за стила на художника.
През 1952 г. картината е завещана на националния музей на Кардиф от филантропа от Уелс - Гуендолин Дейвис, която събира заедно със сестра си Маргарет изключителна колекция от изкуство. Сестрите закупуват произведението през 1920 г. от английския дилър Хю Бейкър и го смятат за оригинал. На свой ред Бейкър купува произведението през 1915 г. на търга на Кристис само за 105 лири (аукционната къща го позиционира като произведение от „школата на Ботичели“). Тогава той започна да търси купувач за своята „скрита карта“ и именно тогава търговецът на изкуство Джоузеф Дювин й обръща внимание.
Явно в един момент част от платното е дорисувано, с арка на заден план. Възможно е това да е направено, за да се скрият някои детайли, които биха могли да покажат, че картината преди това е била част от по-голямо произведение.
Като се има предвид, че се говори за авторството на толкова известен художник, може да изглежда изненадващо, че творбата е игнорирана толкова дълго. „Множество подобни произведения са разпръснати из регионалните музеи в Англия, които страдат от значително намаляване на бюджетите, така че в повечето случаи, ако снимката веднъж попадне в склада, тя няма да може да излезе оттам“, казва Гросвенър. Сега произведението ще бъде показано в музея в Кардиф.
Всяка серия на „Britain`s Lost Masterpieces” (четвърти сезон излезе тази есен) е посветена на анализ на едно произведение на изкуството от базата данни на Art UK, където са регистрирани произведения от държавните колекции на Обединеното кралство. Като се има предвид, че авторството на огромна част от тях не е установено, може да ни очакват нови открития скоро.
Какво мисли продавачът на плодове, от който е закупен банана послужил за творбата продадена на търг за рекордните 5.2 милиона долара
Rijksmuseum пуска AI инструмент, за да помогне за осъществяването на връзки в колекцията си от 800 000 произведения на изкуството
Бащата на оптичното изкуство: Кой е Виктор Вазарели
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Добавете коментар